Cogito ergo sum

dijous, de febrer 23, 2006

Extensions del Firefox

He observat a través del Google Analytics que quasi el 82% (81,91%) de la gent que entra al meu bloc utilitza el firefox i m'ha vingut al cap la idea de comentar-vos quines són les extensions que més utilitzo o més m'agraden. Ara mateix al mac en tinc instal·lades 21, però no totes les faig servir. Al Pc en tinc algunes de diferents que també us comentaré perquè són bastant útils amb windows.

  • CustomizeGoogle: És una extensió que realment m'agrada molt. Bàsicament modifica l'aparença del google per fer-la més útil o més comode. Per exemple treu la publicitat que posa google per defecte, t'enumera els resultats de les cerques, et posa links a altres buscadors amb la mateixa cerca (Yahoo!, MSN, Altavista, ...). Una altra opció que té és fer que quan entris al gmail s'asseguri que sigui un protocol segur (https). El problema que té això és que sí està amb HTTPS no podreu utilitzar el xat de gmail. Sabreu si esteu en una pàgina segura si la barra d'adreces del firefox és de color groc.
  • Gmail Notifier: Més eines per google. Aquest et posa una icona a baix a la dreta amb el logo de Gmail. Quan reps algun correu apareix una pantalla (igual que quan s'acaba una descàrrega) indican-te que tens correu nou. Al costat de la icona surt entre parèntesis el número de correus que tens per llegir.
  • Tabbrowser Preferences: Una extenció que millora una de les grans propietats del firefox: les pestanyes. És bastant útil.
  • Web Developer: Una eina imprescindible si fas disseny web. Ara mateix no la utilitzo gaire perquè només ho faig servir per alguna pràctica de la uni, però va realment molt bé. Et dóna moltes eines per poder controlar cookies, CSS's, veure el codi html i moooltes més funcionalitats. Altament recomanada.
  • Auto Copy: Senzilla extensió que copia automàticament tot el que selecciones amb el cursor al portaretalls (portapapeles per qui no ho hagi pillat XD). Per activar o desactivar l'extensió hi ha una icona a baix a la dreta (em surt al costat de la del gmail notifier) i fent-hi click commutes entre activat i desactivat. A mi em va molt bé.
  • CuteMenus 2: Això t'afegeix icones a tots els menús dels Firefox per fer-los una miqueta més facils d'utilitzar i més agradables a la vista.
  • del.icio.us: Permet connectar-se fàcilment amb aquesta web i afergir-hi links de forma molt ràpida i comode. Afegeix dos icones a la barra: Una per anar directament a la teva pàgina del del.icio.us i una altra per afegir una pàgina als teus preferits.
  • Fasterfox: Aquesta extensió accelera la càrrega de pàgines web. Té diverses formes de fer-ho però bàsicament carrega els links de la pàgina que estàs visitant de forma que quan s'hi fagi click la pàgina ja estigui carregada. No se fins a quin punt és efectiu això, però també em serveix per saber quant temps tarda a carregar una pàgina :)
  • ColorZilla: Eina molt útil pels que fan disseny web també. T'apareix una icona a baix a la dreta i quan l'hi fas click canvia la forma del cursor i llavors pots seleccionar qualsevol color de la pàgina que estàs visitant i sabràs quina codificació té.
  • Colorful Tabs: Aquesta és la última extensió que m'he instal·lat. És bastant tonta, però fa gràcia. Bàsicament el que fa es "pintar" cada pestanya d'un color diferent de forma que sigui més fàcil distingir-les. Dóna una miqueta més de "vida" al firefox :D
  • Google Safe Browsing: Aquesta és una extensió creada per google que detecta les pàgines que fan phishing i t'ho adeverteix de forma que sigui una miqueta més difícil que et puguin enganyar. Quan l'instal·leu us enviarà a una pàgina de demo perquè sapigueu quin efecte fa quan entreu a una pàgina d'aquest tipus. Bastant recomanable.
  • Google Suggest: Una altra extensió de google que t'ajuda a fer les cerques a la barra de cerca que porta integrada el firefox. Bastant útil tot i que també ho fa el CustomizeGoogle amb la pàgina principal.
Per acabar ús poso dos extensions molt útils amb windows per aquelles pàgines web que no es visualitzen correctament amb el Firefox i és necessari l'IE per fer-ho :(
  • IE View: Eina molt senzilla que executa a l'IE quan no visualitzis correctament la pàgina. Pots posar-te una icona a la barra de dalt o pots fer-ho amb el menú secundari.
  • IE Tab: Molt semblant a l'anterior, però amb aquest no és necessari obrir l'IE, senzillament utilitza el motor d'aquest navegador en una pestanya del firefox de forma que puguis continuar navegant amb pestanyes i visualitzar la pàgina correctament. En la pestanya on tens obert l'IE no estan disponibles totes les utilitats del firefox.

Quines són les extensions que més utilitzeu vosaltres? Res més :)


4 Comentaris:

Blogger Pons diu...

Jo m'he quedat la última. Les altres pel meu parer no les faria servir.

Em sembla que les paraules de verificació del teu blog son mes llargues.

ufwnngk

2/23/2006 08:32:00 p. m.  

Blogger Albert Burrull diu...

Impressionant post! Se't felicita.

Ramon, realment són més llargues.
mklzixh

2/24/2006 12:19:00 p. m.  

Blogger Albert Burrull diu...

Mira la que m'ha sortit ara!!!

ssjkogyy

PD L'Oriol ho té trucat.

2/24/2006 12:20:00 p. m.  

Blogger Oriol diu...

Gràcies per la felicitació ^^

Tinc uns certs privilegis amb google. Jo li faig publicitat i ell em posa paraules més llargues perquè costi més posar publicitat automàtica. Tinc algun altre privilegi, però aquests són confidencials.

Burrull, tu amb quina extensió et quedes?

la meva paraula d'ara és curteta: tesyy

2/24/2006 02:23:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

 

Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons.